Vă invităm să participați luni 16 ianuarie de la ora 19:00 la atelierul Agenda Jupâneselor. Timp de 2 ore vom explora metodele prin care ne putem organiza mai bine timpul prin mijloace creative care pot aduce echilibrul dintre zona intereselor noastre personale, extinderea zonei profesionale și activităților de zi cu zi.
Aici la Jupânesele suntem dedicate ideii de creștere personală prin intermediul lecturilor și activităților creative care au ca centru de interes universul feminin. Astfel, în ultimii ani, am dezvoltat o metodă de organizare prin scris care îmbină elemente din Bullet Journaling, dezvoltare personală și folosirea colajului ca metodă creativă. În acest fel, Agenda Jupâneselor este un sistem de planificare care utilizează elemente de organizare a timpului, tehnica jurnalului și realizarea unor elementele vizuale sugestive prin colaj.
Acest atelier este în format online.
Cui i se adresează?
Dacă vă aflați în situația de a dori să vă faceți un plan de acțiune pentru noul an și aveți nevoie de o metodă de organizare care ia în calcul toate aspectele importante ale vieții dvs. într-un singur loc, într-o singură agendă, atunci acest atelier vă va răspunde nevoilor dvs.
Agenda Jupâneselor se adresează celor care își doresc să își facă ordine în prioritățile legate de carieră, viața personală, dezvoltarea personală și sfera cotidiană.
Pentru cele dintre voi care vor să facă o planificare lunară care să diminueze anxietatea și care să provoace spiritul creativ și o mai bună cunoaștere a propriei persoane.
Ce obținem din participarea la acest eveniment?
Veți putea să identificați reperele care vă interesează pentru a vă organiza un planner complex care răspunde nevoilor și dorințele dvs.
Metoda prezentată vă va deschide un orizont mai amplu de înțelegere asupra strategiilor de organizare care utilizează intersecția dintre jurnal, dezvoltare personală, planning și creativitate vizuală.
În cadrul evenimentului veți învăța și despre tehnica colajului – o tehnică care vă poate ajuta atât în organizarea și stimularea unei gândiri creative, dar și în proiecte personale sau prezentări profesionale.
În același timp, veți descoperi elemente care vă pot ajuta să aveți o perspectivă mai conștientă asupra propriilor necesități și priorități, o stare de mindfulness activă.
Ce vom face?
Această întâlnire online va avea trei componente: prezentarea metodei Agendei Jupâneselor prin exemple, explicarea structurii tematice pe care o putem urmări în fiecare lună în cadrul agendei și modul în care putem folosi tehnica colajului pentru a ne organiza toate aspectele care ne intersează.
Mai exact, vom vedea împreună cum prin compartimentarea practică a diferitelor zone de activități și preocupări alături de exerciții de jurnal și conexiuni vizuale, putem să ne concentrăm cu mai mare atenție și energie asupra stabilirii unor priorități și a realizării unui plan de creștere personală.
Astfel, vom putea să ne pregătim un caiet, o agendă care să conțină toate aceste aspecte și în care scriem de-a lungul lunii pentru a nota progresul făcut, starea noastră de spirit și planul de acțiune.
Vom avea ca temă programarea următoarei luni, luna februarie, urmărind punctele care sunt relevante pentru fiecare dintre noi:
- obiective personale
- priorități importante
- atracțiile lunii/ highlights
- Lista mea de cultură – ce vreau să citesc, ce vreau să văd, ce vreau să ascult
- Brain Dump – cum descărcăm toate ideile și gândurile care par să se încâlcească între ele
- Îngrijire de sine – ce activități ne vom propune să facem pentru self care
- Sănătate emoțională – cum evoluează starea noastră de bine pe parcursul lunii și ce o influențează
- Creștere personală – ce evenimente, idei sau activități îmi pot amplifica dezvoltarea mea personală
- Rutina de zi cu zi – ce element vreau să îmbunătățesc în fiecare lună la viața mea cotidiană
- Wishlist – care sunt lucrurile care îmi plac, ce îmi doresc
- Timpul meu – la ce îmi dedic timpul meu liber? ce pasiune sau hobby mă face să mă simt bine
- Activități de familie – ce lucruri îmi propun să fac luna asta cu familia sau cu prietenii mei
- Planul profesional – care sunt responsabilitățile mele curente și ce vreau să obțin
- Target/Challenge – ce îmi propun să fac nou/ ceva ce îmi stimulează creativitatea
- Lucruri care mă inspiră
- Cuvinte cheie și direcții de gândire
După ce vom identifica cum funcționează aceste tematici, vom putea explora și cum tehnica colajului ajută în construirea acestei agende.
Colajul
Deși cărțile de istoria artei ne spun că Picasso a inventat colajul în 1912, acest fapt este discutabil. Colajul era de mult timp practicat de femei ca hobby, o activitate pe care o puteau urma în spațiul domestic. În acest sens, existau încă din secolul XIX carnete și albume destinate acestei pasiuni de a decupa și lipi imagini.
Caietele de colaje funcționau pentru doamnele și domnișoarele de altă dată ca veritabile memento-uri și caiete de amintiri în care în afară de tăieturi din ziare sau ilustrații din cărți, se regăseau atașate bilete de la concerte sau spectacole, șervețele ștanțate cu numele unui hotel sau a unei cofetării și chiar flori presate de la buchetele primite. Există păstrate în arhivele muzeelor și a colecționarilor de artă multe albume de colaje făcute de femei, deși lucrările lor nu erau considerate artistice, ci mai degrabă intrau în categoria de „lucru manual”, odată cu mișcările artistice de avangardă a primelor decenii ale secolului XX, colajul intră din nou în atenția publicului, dar de data asta cu titlul de artă înaltă.
Hannah Höch este o artistă care s-a remarcat în mișcarea dadaistă prin colajele realizate și a demonstrat că acest mod de a juxtapune diferite elemente vizuale poate crea asocieri neașteptate și stimula mintea celui care privește în moduri noi.
Colajul este folosit astăzi în scrierea creativă, arta contemporană, terapie, design thinking și ca metodă de a crea ilustrații pentru cărți.
Cum te poți înscrie?
Înscrierile se fac pe adresa de e-mail madalinaiuliatimofte@gmail.com
Informații legate de participare și plată
Costul pentru participarea la atelierul Agenda Jupâneselor este de 50 lei.
Plata se face după ce primiți un mail de confirmare a înscrierii care include datele necesare pentru transferul bancar. Imediat după efectuarea plății, veți primi o factură pe adresa de e-mail a dvs. și detaliile protocolului de participare (Ghidul de bune practici).
Puteți urmări cele mai noi informații despre evenimentele noastre de pe pagina noastră de instagram https://www.instagram.com/jupanesele.ro/?hl=ro
Pentru orice întrebare, curiozitate sau nelămurire vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail pentru înscrieri.